try click here

December 2, 2011

Dia jodohku rupanya (last part)


 Assalamualaikumm...ni part yg terakhir ok..n cite nih x de kene mengena gan sesiapa pun mahu pun diri saya ok??



Taufiq mencari zarah di dapur setelah didapati zarah tiada di dalam bilik.

“zarah..zarah..”Aku yang tengah masak buat buat tak dengar panggilannya.Taufiq menarik lengan zarah,memaksa zarah melihatnya.

“Hei,ape nih?”Taufiq menunjukkan albul di depan zarah.

“siapa suruh awak sentuh barang saya hah!”Zaarh berang dan merampas album tapi tangan taufiq lebih pantas.

“Jelaskan semua nih kepada abang.kenapa ada gambar abang kat sini?Ni betul ke zarah masa sekolah dulu?”

“Abang??Eeuwwwww.”Zarah meluat.

“Please jelaskan pada abang,zarah?”

“Ya ,tu memang gambar saya.kenapa?tak percayakan?memang lah tak percaya .Orang yang dalam gambar tu dengan orang depan mata awak nih da lain.Dulu orang yang dalam gambar tu awak hina hina,awak kutuk kutuk.”Taufiq menekup wajahnya.Oh tuhan,kau telah menemukan kami semula ,malah kau jugalah yang menyatukan kami semula.

“Zarah,abang mintak maaf,memang salah abang dulu,zarah dah tahu selama nih kenapa tak bagi tahu abang?’

“Bagi tahu awak? Buat ape nak bagi tahu awak ,awak bukan nya suka sy pun.”

“Siapa cakap,abang memang dah lama suka kat zarah,zarah je tak tahu.Syukur pada tuhan ,abang dapat jumpa zarah semula.”Aku terkejut mendengar pengakuan taufiq.

“Dah lama suka?Bila?”

“Dari zaman sekolahlah”

:Kenapa tak cakap awal awal?Habis kenapa awak asyik sakitkan hati sy je,kenapa suka malukan saya hah?”

“Tu sebab abang nak tarik perhatian zarah je.Saja nak sakitkan hati zarah.Padahal abg suka kat zarah masa tuh.Abang minta maaf ye?”





@@@


Mereka mengambi tempat duduk diatas batu besar.Melihat luasnya laut dan menunggu matahari terbenam.

“Zarah,abang da lama nak tanya zarah nih?”

“Apa dia bang”

“Apa hubungan zarah dengan hafiz sekarang nih?”

“Sekarang nih?Mestilah pasangan kekasih.”Wajah taufiq berubah merah.Zarah tergelak.

“Cemburulah tuh.?Sebenarnya hafiz tu bekas tunang zarah  lah bang.”

“Dah pernah tunang?Habis kenapa putus?Dia kat mana sekarang?”

“Dia dah pergi buat selamanya.Dia kemalangan.”

“Oh…abang tak tahu.abg kat oversea lagi rasanya.”

“Ye lah,orang pandai,kenalah pergi oversea”Usik zarah.

“Pandailah nak kenakan abang.:Taufiq mencuit hidung isterinya.

“Zarah sayng hafiz ke?”

“Mestilah sayang,Tapi sayang zarah dia da bawa pergi bersamanya.Biarlah dia pergi.Yang penting sekarang nih zarah sayang abang.Zarah sayang abang dulu daripada zarah sayang arwah hafiz.rasa beruntung tak bang?”

“Untung sayang.sayang tahu tak kenapa abang pergi overseas?”
“Tak tahu,kenapa?”

“Sebab frust dengan zarahlah.”

“Ehh.. kenapa zarah pula yang kena?”

“Ingat tak zarah tersungkur bawak buku?”Taufiq tergelak.
“Ish.mestilahj ingat,abg yang buat zarah jatuh,kan?”

“Eh..bukan abg lah..kawan kawan abg.abg tengok jea,Lepas tuh hafiz dating tolong zarah,kan?Masa tu abg frust sangat,Abg cemburu.Tak lama lepas tuh abg dapat tahu zarah makin rapat dengan hafia.Tu yang abg tukar sekolah lain dan terus pergi overseas.’

“oh..patutlah.zarah salah anggap inggat abg yg buat.Abg frust yea,tu lah ,lain kali nak ngorat,ngorat lah betul betul”

“Alah.tak kisahlah.yang penting abg dapat zarah jugak kan?Terima kasih kat mak ayah abg sbb aturkan perkahwinan ni”zarah angguk.taufiq terus memeluk zarah.

“Kenapa abg suka kat zarah,Zarahkan dulu gemok tak cantik”Taufiq tersenyum.

“perlu ke abg bagi alasannya?Setahu abg,kalau kita sukakan seseorang tuh,kita tak perlukan apa apa alas an.Abang tak kisah zarah macam mana dulu.Nak buat macam mane,hati abang dah terpikat”Mereka tersenyum bahagia.

Berakhirlah kisah ku..tak kusangka dia lah jodohku rupanya..Dulu dan kini aku akan sentiasa menyayangi dan mencintainya..kepada hafiz,aku akan sentiasa doakan kamu tenang dan berada di sisi org2 yang beriman.kasih aku xkan pernah pudar..aminn..


P/S = tq coz sudi baca,assalamualaikum