try click here

November 19, 2011

Aku bukan tomboooyyyyyyyyyy!!!!!!!!

 


http://youtu.be/xnXU3mVQLKQ
tgok lah trailer die.bes

November 18, 2011

Dia jodohku rupanya (part 2)

assalamualaikum readers..selamat membaca yea..





 MUHAMMAD TAUFIQ BIN BASRI.Name yang x asing lagidgn aku.Semasa akad nikah siang tadi aku tersentak bile tok kadi menyebut name penuh  bakal suamiku.Dia rupanya,Lelaki yg pernah aku syg sejak peristiwa 8 tahun lepas membuat aku benci padanya.
"Aduh!"Buku latihan mlik kawan2nya yg seramai 30 org berselerak di lantai .Kedenganran sekumpulan pelajar lelaki mentertawakannya.Kumpulan plajar lelaki yg kononnya popular kat sekolah ni dan ketuanya sape lagi anak Doto' Muhammad taufiq.Dia rupanya yg tarikt dung belakang aku,lepas aku tersungkur mcm nih.Sebelum ni  aku puja puja kau,tapi sekarang jgn harap!
"Macam mane tak tersungkur,kau dahlah gemok,pendek pulak tuh."Kedengaran salah sorang bersuara.Aku menjeling tajam ke arah mereka terutama Taufiq,aku tau dia yg menghina aku tadi.Tengok muka dia senyum sinis jea.Aku beruasaha bangun unuk mengutip buku.Tina tiba ada tangan yang menolong aku..Senior aku,hafiz.Sebaya dengan anak org kaya belagak tuh.
"Wah,korang tgok tuh,ade hero dtang tolong lah."Taufiq bersuara dengan nada cemburu.Di belakang kedenganran suara rakan2nya mengejek.
"Pedulikan ape dorang nak cakap.Kutip nih cepat."Hafiz membela aku.Terasa damai di hati.

***
Malam pertama di bilik yang serba indah ini,aku menitiskan air mata.Rinduku pada hafiz dan benciku pada taufiq.Kejadian lapan tahun tuh lah yang mengeratkan hubungan aku dengan hafiz.Niat di hatinak aje lari semasa majlis pernikahan berlangsung.Tapi,ape kan daya,aku tak mampu.Aku hanya berserah kepada NYA.
"Ni apa hal menangis malam malam nih?"Taufiq menjerkah.Cepat cepat aku menyapu air mata.
"Kau nangis sebab terharu ke dapt husban hensem macam aku?"
"HAh!"Serta merta aku menoleh kearahnya.Hensem?Eeee..tolong lah!Perasan.
"Kau jangan ingat kau suka dengan perkahwinan ni.Untuk pengetahuan kau,aku pun tak hingin nak kahwin gan kau tahu tak?"Malas aku mendengar.Aku dah agak.Memang sah dia tak tahu aku nih sape/Tapi kalau dia tahu macam mane?
"Huh!tak ubah ubah perangai.Berlagak!"
"ape kau cakap tadi?"
"Tak de pape".Dengan selambe
Aku perasan dia menjeling ke arah aku.Aku tersenyum sinis.Ingat dia sorang je boleh sakiti hati aku?


***
Dah empat bulan berlalu.Dan empat bulan jugalah aku menjalankan tanggungjawab aku sebagai seorang isteri.Makan,minum,pakaian semua aku jage dengan baik.Tapi die?Huh,langsung tak pernah menghargai aku.Sekurang kurangnya ucaplah terima kasih.Ni tidak.Egois!!
"Baju aku kau dah gosok belum?"Tanya Taufiq dengan tegas.Aku tersentak.Alamak belum lagi.
"Err.. Eh,belum lagi.Lepas saya siapkan sarapan ni saya gosok ok?"Kelam kabut aku didapur.
"Belum!!?"
"Ha'ah,belum lagi.Kejap lagi saya gosok."
Jawab aku dengan wajah tenang.
"Ape kau buat kat rumah hah?Gosok  baju senang macam nih pun tak boleh buat ker?Kau duduk rumah goyang kaki je kan?Kalau ade orang gaji,dia buat kerja lagi bagus daripada kau tau tak?Kenapa lah aku boleh kahwin gan pompuan macam kau nih.Kau ingat aku suke ke kahwin dengan kau!!"Jerkah Taufiq.Aku terdiam.Menjelingnya tajam.Kesabaran aku tak dapat dibendung lagi.
"Hey!awak ni kenapa hah?Takkan lah sebab tak gosok baju je awak nak melenting tak tentu pasal?KAlau dah gosok baju tuh senang,nape tak  awak sendiri jea yang gosok?Awak ingat saya diam selama nih,saya suke ker kahwin dengan awak?saya pun tak hingin lah!Dasar anak orang kaya ,belagak!!"Aku terus berlari masuk kedalam bilik.Aku menangis teresak esak.Taufiq tergamam.

***
DAh seminggu Zarah tak menjalankan tanggungjawabnya.Makan,minum dan pakaian Taufiq tidak disediakan seperti selalu.Semua kerja dilakukan Taufiq sendiri.Hidupnya mula tak tentu arah.Emm..salah aku juga,hal kecik pun aku nak marah marah dia buat pea?padan muka aku!Taufiq melangkah lemah menuju kebiliknya.Dia menghempas tubuhnya di atas katil.Tiba tiba matanya terpandang sebuah kotak sederhana di penjuru bilik.Ni mesti milik Zarah.Taufiq melangkah lemah kearah kotak tu.Dia mencapai sebuah album dan menyelak perlahan lahan.Taufiq tersenyum melihat gelagat Zarah.Cantik.Dia menyelak lagi,tiba dibeberapa keping gambar,dia terpaku ade gambar Zarah semasa zaman persekolahan.Zarah?
Dia ke budak yang aku kacau sampai tersungkur tuh?Ya Allah kecilnya dunia.Sesungguhnya dialah perempuan yang aku cintai selama ini.Disebelahnya ade gambar hafiz.Ketua pengawas sekolah dulu.Dia orang masih berhubung lagi ker?Di selak lagi album gambar tersebut.Ade lagi gambar yang membuat dia terpaku.Gambar dirinya semasa sekolah dulu.Dibawahnya tertulis,'dulu,aku sayang dia' dan sebelah ade gambar aku yang terkini,tertulis 'kini ,aku tetap sayang dia'Makna nya dia lah Zarah yang satu sekolah dengan ku dahulu?Zarah memang dah tahu siapa aku yang sebenarnya??

***

Cerita yang disampaikan hanya lah rekaan semata mata,x de kene mengena dengan yang hidup ataw pun yang si mati...Maaf jika ada tersalah bahasa,ejaan,terlebih bicara harap dimaafkan.

P/S - lepas nih ape yang terjadi ekk???Suami die cari die ker?mintak maaf kat bini die ke??or terus marah??Tggu sambungan nya ya??wasalam readers


November 15, 2011

Dia jodohku rupanya.(part 1)

Dua tahun yang lepas.
"Hai menungkan ape tuh"Hafiz mengambil tempat di depanku.
"Eh cepatnya sampai?" aku pura pura sambil mata melihat jam,padahal dalam hati panas je!.
"Aik...perli nampak?marah ker?"Hafiz mempamerkan sebaris gigi putihnya.Tersengih pula ni yg wat aku cair nih.
"Ishh.. Mana de marah,tak nmpak ke muke ngah happy je nih"Dengan spontan aku sengih mcm kerang busuk.
Terhelak besar Hafiz.
"HAh!Gelak gelak!"Sertamerta hafiz terdiam apebila mekihat wjh serius aku.
"Alah syg..sorry lah.Tadi jalan jam lah"
"Huh alasan!Habis kat sblah awak tuh ape?"
"eyh nampak je dia"Usik hafiz.Aku menyembunyikan senyuman ku.
"Nah,ni hadiah untuk awk.Happy besday syang".
"Terima kasih hafiz".aku tersenyun bahagia.
"Zarah,kita tunnag nak?"
"HAH!!".


***

"zarah.."Aku tersentak dri lamunan.Emak memanggil aku.Ternyata kenangan menyambut besday aku da dua tahun lepas bersama hafiz. masih terpahat dalam ingatanku.
"Baru balik dari mana tuh?"
"Dari kubur mak,ZArah masuk bilik dulu yea".
aku melangkah longlai.Emak hanya memerhatikan aku dari jauh je.Tiga tahun aku dengan hafiz menyulam cinta,setahun lebih mengikat tali pertunangan,malah kami hampir kahwin.Ketika itu semuanya indah belaka.Aku dapt rasakan kebahagiaan aku makin menjelma.Tapi tidak ku sangka,Lima bulan lepas hafiz tinggalkan aku untuk selamanya.Dia terlibat dalam kemalangan jalan raya.Sejak itu hidup aku kesepian,hambar dan suram.

***

"Ada apa mak ,ayah?"Aku duduk dihadapan mereka.
"KAmi ade sesuatu nak bincang nih?"
"Tentang apa?Nampak macam penting je"
"Macam nih,ada orang datang masuk meminang Zarah.Zarah nak terima ke?"
Tanya ayah aku.Aku terdiam .Baru  lima bulan lepas arwah Hafiz pergi.Patutkah aku menerimanya???
"Zarah fikirkan masak masak.Mak dan ayah x mau zarah  terus bersedih.Yang pergi tu biarlah pergi<ZArah kene terus hdup.
"Semua keputusan terletak ditangan zarah,kami terima"Ake merenung sayu wajah ayah dan emak ku.Dalam keadaan begini,apa boleh aku lakukan lagi??Hurmmmm..Harus ker??Ya allah berikan aku cahaya dan tunjukkan aku jalan yang benar?adakah ini keputusan yang terbaik untuk aku??...


*****************

Cerita yang disampaikan hanya lah rekaan semata mata,x de kene mengena dengan yang hidup ataw pun yang si mati...Maaf jika ada tersalah bahasa,ejaan,terlebih bicara harap dimaafkan.

P/S -Nantikan sambungan nya,adekah ZARAH akn terima lamaran tu?Masih ingatkah beliau kepada kekasih yanh sudah tiada itu???Jika ade sebarang cadangan atau idea.bole kongsi..APe yang akan berlaku pada masa hadapan zarah??

S.Window "mine's"

assalamualaikum semuaa.hhehe..
act,aku nak story sikit pasal ape yg berlaku hri ni..Petang tadi "2.30" betempat d "hall kptm" "14/11/11" ade final xam HUMAN RESOURCE..memeng agak menyakitkan coz ape yg kte spot,sume x masuk..alamatnye aku target nak dekan x dpt lah.hehe.tapi syukur alhamdulillah aku mungkin x kene repet lah an??tatau tatau.

Tadi fasz n iza ajak g mkn kat d'asria dengan menaiki kenderaan yang kami gunakan iaitu "kaki".hhaa
Ana pun ade skali,alang2 ana ade,kite g mines..tapi perjalanan nak g mines mmg agak memeritkan n buang masa,tapi syok jugak an??Penunjuk arah kitrang bg salah arah pulak..elok2 ikut jalan aku x kne tol da kene tol bape kali..??haihh..Psing BTS.BUKT MAHKOTA,KJANG?hahha..sume kitwang lalu..alang2 g melawat skali..Kul 8.30 kitwang grak,sampainye kul bape ntah.lastly sampai tgok kedai kri kanan da tutup..huhu..

Dlm masa tuh jugak aku masih ternampk byg2 gelagat manusia yang dulunya pernah tgok wayang sampai lwat mlm...Kat situ aku mula teringat..ermm,tapi aku tbah kan hti,aku try jugak lupa kan.Tiba2 teringat "ice blog" umm yummy..,tapi terlambt lah..da tutup..so kay next time ley dpat lagi..

Beli sikit barang,ermm terus menuju kat kete..ntok menuju ke destinasi seterusnya,Destinasi seterusnya ke mamak rizvan section 16..lepak sane kejap..tgok org lyan shisha...syok jugak,n teman ana bli bege ,skali ternampak "bege kawin" cam best je bunyi tapi kenyang lah plak..Tggu punya tggu..akhirnya sampai kul 12 sampai uma..jenjalan je kan?

Sebelum balik tuh.ktwang ade jalan laluan dalam teras jernang..lalu kat terowong sebelah D'asria tuh??Malam2 lalu situ agak seram lah sebab sunyi je tmpat tuh..berdiri bulu bulu aku.hahha..

Lastly aku happy sbb dapat kua gan kowang n enjoy gile..tapi kalau result aku pun enjoy gile..aku x taw lah.
sory title merepek je
P/S- aku happy sangat sbb x de org kongkong lagih.smile