Pages

try click here

June 20, 2013

Ini takdirku

Assalamualaikum peeps...lame x update and x meroyan lagi kat sini..ye lah asyik bz ga keje je..
and this story bukan atas sebab sesiapa ok..hanya lah rekaan semate2.

Angin pagi menyapa pipiku,ketika aku sedang lalai menghidup udara segar dan nyaman tanpa sebarang gangguan bunyi yang hingar  bingar.Melihat suamiku yang sedang menyambung tidurnya dengan nyenyak.Kesian melihatnya,bekerja keras pagi petang,malam untuk sara keluarga yang bakal berkembang.

Sudah 5 bulan kami mendirikan rumah tangga sebagi suami isteri dan kini belum dikurniakan dengan cahaya mata suci.

"Sayang, awak da bangun ke ?"kata suamiku.
Alhamdulillah kini kami mampu hidup sendiri,dan cuba untuk berdikari.Aku di kurniakan dengan IMAMKU yang peniuh prihatin dan bertanggungjawab.

"Dah bang"
"Sayang,pergi mandi cepat.nanti lambat pulak"
"ok bang,"Seperti biasa rutin harianku,sediakan sarapan untuk si suami.Walaupun aku bekerja,aku tetap jalankan tanggungjawabku sebagai makmumnye.

"sayang,malam tadi mama ade call,mama kate  suami angah tak ada kat rumah.da pergi outstation"sambil menyuapkan bijirin kegemarannya.

"owh yeke,kenapa tetiba je pergi outstation"

"Ntah lah sayang,"

"ok lah bang,syg ingat nak singgah rumah angah sebelum pergi kerja kejap lagi"

"Aik, macam ade pape je.ok lah..nanti kirim salam dekat angah ye.suruh dia jaga kandungan dia"
Kami pun berlalu pergi ke tempat kerja masing2, Tempat kerja aku,ke arah elatan tapi si suami di utara.Kebetulan,rumah angah dekat dengan tempat kerja aku,so x salahkan kalau aku singgah rumah adik ipar aku.

Ketika dalam perjalanan aku terfikir,bila agaknye aku akan dapat merasai perasaan mengandungkan zuriatnya.Aku terus berdoa,agar kami dapat peluang untuk rasa kehadiran orang baru.

"Assalamualaikum,angahh!! angah!!"
"Eyh,kak long..masuk lah."
"Ahh,kau tak payah nak kak long sangat lah,Mane laki kau?"Adik ipar aku sebaya je,so agak senang sikit.sebab ade jugak lah geng.
"Dia da pergi outstation,subuh2 lagi dah keluar"
"Yang dia boleh outing time kau tengah sarat sarat nih kan"
"Nak buat macam mane,dah kejekan.Yang kau datang nih ade ape,ade lauk ke nak anta"
"Ha'ah,lauk ape kejadahnye.Lunch nanti aku datang,kite makan sesame tapi skang aku blikan nasi lemak je untuk kau dengan bakal budak baru lahir nih,ok lah aku nak pergi keje nih"Walaupun aku sebaya,aku syg dia macam adik aku sendiri.





SAMBUNG LAGI!! MENGARUT

No comments: