Pages

try click here

February 6, 2014

MUSIM DIET BAGI WANITA WANITA!!

Assalamualaikum kepada pembaca..

kalau pembaca perasan sekarang nih musim bagi wanita2 di luar sana untuk berdiet.Kenapa perlu susahkan diri untuk berdiet sampai tak makan lah,skip makan lah..Act kalau nak tau rahsia paling mudah untuk kurus ialah PERTAMA pembaca kene lah makan ikut jadual,jangan skip makan!! yang paling penting ialah BREAKFAST ,sebab masa tu bdan perlukan tenaga untuk bekerja.. kalau boleh jangan makan makanan yang berat berat.. korang cube makan oat,susu,gandum,nestum sebab makanan tu boleh turunkan kadar kolestrol dan lemak yang tepu dalam..

SECOND, pembaca mesti makan lunch tapi kuantiti yang sikitlah..And kalau boleh kurang2 kan minum ais dan manisan..sebab boleh matikan sel sel kulit.. Kite taw, mostly ramai yang makan suppliment,shake lah,herbalife lah untuk kesihatan dalaman...tapi korang tau tak yang air putih adalah air yang paling baik and yang paling bagus untuk sel sel dalam badan..Cube pembaca pergi minum air mineral 2 botol besar 3 kali sehari.. confirm 1 bulan kulit pembaca putih berseri cerah and sentiasa lembab..tapi tak lupa pada yang beragama islam..Air sembahyang pun boleh kembalikan aura kecantikan dalaman dan luaran,malah sinar bercahaya macam bulan yang terang.. (berdoa dan terus berdoa itu lah suppliment kita sebagai orang islam)

THIRD, pembaca kene amalkan sentiasa macam pembaca suke buat..jadikan amalan dan rutin harian untuk kekal catik dan sihat...In Shaa Allah, Allah akan permudahkan segala perjalanan kite yang baik.

INGAT "SAY NO TO ICE" & "SAY NO TO SUGAR"
*sugar boleh diambil sekiranya badan memerlukan tapi bukan dengan kuantiti yang banyak

ok sampai sini je entry kita malam nih.. Next time kite sambung lagi

No comments: