Pages

try click here

November 8, 2011

From BTS to UKM

 
assalamualaikum readers.hahha...malam nih bosan sgt so,kite layan lagu <love you like love song > n berbloging lah jawabnye.

Esok x de pape nak wat sgt just study sikit..Humm..bosan jugak kalau asik stress kan diri nak study,so kte ilangkan skit tensen tuh.

Title x taw nak tulis ape tapi nak cerita sikit lah pasal tuh..Gerak dari uma 2 lebih,sampai kat BTS dlm pkul 3 sumting lah..Sampai2 je kene ngorat..haihh!!perasan cantik jea nadia nih kn??Bia lah saya nih jgn heran kan..Heee..




Train pertama sampai setelah setengah jam tggu..Sampai jea train,mulut aku otomatik tnganga,tau ape sal ??pack gilee,full tau?Try jugak lah masuk kat koc gul,tapi x berjaya,sbb full sgt mane x nye beg aku yang besar nih pun x muat nak masuk tau,tapi aku terjumpa housemate aku,kebetulan pulak turun kat TBS..So tggu train yg seterusnya,tapi hampeh jugak sbb sume full dalam 5 train aku terlepas..Pukul 6 lebih ad sumone nak tlg anta kan ,tapi alhamdulillah lah..mula2 jual mahal..haha.padan mke kene gelak..

Bersama beg SKEMA, aku kuat kan kaki tuk bdri n bjln lagi..Menunggu dan terus menunggu ntah sampai bile..Jumpa kedai mkn n lepak kejap sbb kaki da kejang seb bek jgak x pkai wages..mau x patah kaki aku..Dalm kul 7 dia sampai untk jmpt.Akhirnya sampai uma jugak..Tapi......

Dalam perjalanan nak ke bangi,kitwang lalu mines dulu then lalu jalan blakang kat abu bakar baginda ..Tiba 2 aku teringat kat sumone.ntah macam mane aku bole ternampak byang2 yang x sepatutnya aku nampak sekian lamenye..Bayang2 dua orang berbeza jantina menaiki skuter hijau di laluan tuh,dengan x sengaja air mata aku menitis laju,tapi aku sempat cover.Skuter and orangnya masih jelas dlam ingatan tuh tapi aku x bole trus memikirkan semua tuh..Aku harus maju kedepan.Dalam mase yang same aku terbayangkan wajah dua kekasih yang dulu nya gembira tanpa ade masalah dan tiba2 jadi hambar..Setiap perjalanan aku teringat dan dimana kasih kami mula terjalin,mungkin ini jugak karma untuk aku..Aku redha..

Setiap yang berlaku n yang pernah terjadi dlm hdup aku bersama nya dah pun aku ciptakan 1 buku untuknya sebagai diari n memori yang penah aku lalui..Dan kini aku masih pgang jnji aku untuk terus 'single' tanpa teman disisi.Memang dia yang terakhir yang pernah aku cintai.Tiada lagi yang akan mampu buat aku tersenyum n gembira lagi..

Perjalanan dari BTS ke UKM adalah satu ujian yang tuhan beri kat aku untuk aku tempuhi n dalam masa yg sama tuhan nak bkk kan mata aku untuk sumenye,malah ade hikmah perjalanan aku ke ukm tergendala..Nak tau kenapa ??Sekian lame aku cuba kaburkan semua memory yang penah tercipta tu tapi tuhan bagi aku peluang untuk ingat semula untuk menghilangkan "kerinduan" yang menebal di hati..mungkin perjalanan nih dah membuatkan aku sedar pada seseoang yang pernah nyanyi kan lagu faberet dia n aku "neutron star collision"bahawa aku x patut bersamanya mungkin dia lebih berhak bersama yang layak dengan nya..


assalamualaikum ..

No comments: