try click here

January 19, 2012

kisah cinta dia & kamu.

Assalamualaikum semua..lame x update belog nih..naik gila aku dibuatnya..hee.atlas dapat jugak..tapi x bole nak update selalu sbb,bz gan assg,homewok..wahh..kembali semula..kali nih nak story sikit lah tapi..tapi.. x de kene mengena dengan nadia ok..hanya cerita semata2!!



'kebelakangan ni,aku selalu bermimpi tentang perkahwinan..adakah benar jadi kenyataan?'
Pada setiap hari aku jarang pakai kain sarong dalam kata lain kain batik..Tetiba aku pakai..n esoknya parent aku gtaw
".Zarah jap g ade orang datang..pakai leklok sikit.."
"alah biaa lah."

sejam kemudian,tetamu abah n mak sampai.
aku sangat mengenali wajah tua itu tapi aku tak dapat meneka..aku takut tersilap orang..akhirnya aku biakan.

"Owhh,ni lah zarah ye?"
"Ye mak cik.."
"Cantik orang nya"
"emm..cik minum lah ,zarah masuk bilik dulu yea"
"yealah"

malam tuh parent aku da gtaw..esok dorang nak datang,nak kenalkan anak lelakinya dengan aku..tapi mak n abah balik kampung kejap sebb ada hal ktanya..kebetulan akak n adik aku tak ade..Humm kene layan ker??pikir ku sendirian..

"assalamualaikumm."
"Waalaikumsalam"
"Maaf lah lambat sampai"
"Tak pe cik,lagi pun mak abah tak da rumah,katanya balik kmpung.berdua jea?"
"Owh yealke.x pe lah lagi pun makcik ade hal sikit nak bincang..tapi tak pelah..makcik datang esok jea"


keesokan harinya..makcik dan pakcik tu disambut meriah..Aku terasa pelik sangat..lain macam.
"Dua orang jea"
"Eyh,x lah..si bujang tuh ade g kedai jap gan adik dia"
"jemput lahh"

x lame kemudian aku ternampak wajah yang aku sangat kenali.tapi aku pura2 tak kenal dan berbuat seperti biasa.hati aku mula berdebar..Aku mendengar perbualan orang tua ku..'aku nak jodohkan anak kau dengan anak aku,kejap lagi rombgan mminang dtg'
dalam hati aku..ya allah..'MEMINANG'

"Hey,awak sihat,"katanya
"sihat"
"Saya ade benda nak bagi nih"
"Ape?"
"Nahh..#kuntum bunga lili untuk awak"
"Eyh..nak buat ape?"
dia cuma senyum dan berkata  'tahniah'

Dalam kad tersebut tertera 'for you my sweet from A'

eyh..ni nama adik dia..aku kene tunang gan adik dia ke?x boleh belah!!!
aku terpaksa akur dengan pemintaan mak gan abah untuk menyatukan kami..

3 bulan kemudian..
akad nikah berlangsung..sampai jea di masjid aku terkejut kerana orang yang akan aku kahwini adalah abangnya B bukan adiknya..dalam mimpi itu aku terus menangis dan menangis..aku sendiri tak pasti adakah tangisan tu untuk gembira,sedih,takut,terharu atau apa..

Keesokan hari aku berjumpa dengannya tanpa tak sengaja

           THE END@@



#adekah mimpi ni benar dan akan jadi kenyataan ekk?

No comments: