Pages

try click here

June 6, 2012

Sedar siapa aku untuk mu

Assalamualaikum..haii..bole tak hari nih nadia nak mengarut..its all about cerpen..x de kene mengene gan siapa ok.Dan x de kene mengena gan aku jugak..cume sikit skit.


Petang yang sunyi dan bertemankan lagu sayu yang makin mendayu dayu..haa..Maklumlah kehidupan seorang student kalau cuti sem..Cuti sem sampai awal bulan 7,so x taw nak buat ape..Hanya duduk rumah melayan keluarga..

Tiba tiba aku teringat seseorang yang sibuk dengan kerja Mr A , humm,aku paham sangat dengan orang yang busy nih..akupun pernah lalui jugak..Tak pe lah nak wat camne kan,nak cari duit katenye nak cepatkan x nak tggu 5 tahun katanya,haa

Malam yang hening ,pukul 10.03pm,seketika dahulu..
Malam tuh memang aku da rasa tak berapa nak sihat,kebelakangan nih asik nak sakit badan je..tapi sakit sakit ade masalh dan kegembiraan yang terselit.

" syg b da blik.tp sat ag b nak kua p men bdmnton"
" Humm :( ok"Sabo je lah,da hobi dia x kan nak marah..
Mood kebelakangan nih mmg x ok,tapi aku x nak terpias kene kat Mr A ,tapi malangnye mungkin terkene sikit
.sorry lah sayang.
"Alala syg jgn la mjok.b da lme xbsukn yunk.prot pn da boroi"Katanya seolah olah nak pujuk aku yang sedang majok..aku bukan majok tapi demam.hee,perlukan sikit ... :P
" ok ..x pe..b g lah mn dlu tapi jgn lpe makn ok"dengan nada yang x berapa sihat,aku menasihati dia pulak..ye lah x nak dia sakit pulak..
"ckp pasl mkn kn b bru tingat dr kol 9 sampai sakng,b mkn sbjik kurma n bege je..pas abis game b makan ok syg"

Aku dengan senyum melihat kata katanya membuatkan aku sedikit bersemangat..aku tau mungkin cara aku balas text nye yang pendek tu buat dia rasa x selesa n x ske..
Aku x nak lah bagi taw tapi tu lah,aku x nak dia risau..makin lame makin skit pulak..
"Emm bagus lahh."

Dengan sedaya upaya nak pjuk aku and terus terang gan aku..aku sangat memahami dengan keje nya..Sometime balik tempatnya ingin juga dia bertemu rakan rakan nye,dan bukan aku sorang je yang dia nak layan..Dan aku suke edih,touching lebih..haiihhh!!!

Aku dapt text pkul 2 lbih,dia masih x lupa pada aku untuk wish..thanks,sangat hargai dan terima ksih sbb memahami...Dan mengatakan yang esok dia cuti so, bole texting sampai lenguh,tapi malng sebab lepas dia wish morning,dia hilang entah kemana.. Aku tetap sabar kerananya aku mendengar nasihatnye sabar dan siasat sebelum menyerang..

Aku mulai sedar dengan status ku..Aku hanya mampu mencintai dan menyayanginya tapi x bermaksud aku harus tahu ape ynag dilakukan dan dimane mahu di pergi..Dan yang aku mampu adelah berdoa dan berdoa untuknye..Aku sedar siapa aku untuk mu,dan dimana hatimu yang sebenarnya berada..
Tak sanggup melepaskan orang yang disayang pergi..Aku menjadi orang dimana tempatnya meluah..aku setia mendengar..



Assalamualaikum.heyyp..nati aku sambung eyh..bcoz aku nak pergi jalan jalan amik angin berseorangan untuk sambung cerita nih.."JANGAN CARI SAYA KERANA SAYA MAHU BERSENDIRIAN"


No comments: