try click here

October 6, 2011

ni lah jawapan nye

Siapa kata jadi perempuan tu SENANG


Nak kena tutup sana, tutup sini


Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising


Perempuan, stoking pon kena pakai


Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari


Komfem x tahan bertutup semua


Tapi, perempuan cool jek


Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan


Siapa kata jadi perempuan tu senang


Tiap2 bulan, mesti ada penyakit


Nak pergi kelas pon susah


Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit


Cuba tengok budak lelaki , selamber jek


Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit


Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek


Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit


Hebat kan perempuan


Siapa kata jadi perempuan tu senang


Hati ni Allah jadikan lembut betul


Cepat jek sensitif


Cuba tengok orang putus cinta


Selalu perempuan yg paling susah nak lupa


Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru


Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan


Siapa yg paling teruk menangis


Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi


Lembut tak lembut hati perempuan


Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki


Hebat tak perempuan?


Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah


Diorang cakap, Allah x adil


Kenapa Allah lebihkan lelaki


Kenapa perempuan kena dengar cakap suami


Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami


Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah


Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan


Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel


Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'


Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki


Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati


Kesian kan kat diorang


Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang


Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil


Persoalannya sekarang


Betul ke Allah x adil dengan perempuan


Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami


Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya


Betul, isteri kena ikut cakap suami


Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya


X adil lagikah Allah pada perempuan


Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan


Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya


Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri


Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu


Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki


Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu


MashaAllah, hebatnya perempuan kan


Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat


Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio


Banyak lagu pasal perempuan kan


Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,


Jarang kita dengar lagu pasal lelaki


Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia


Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...


Orang akan cakap:


'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'


Kita x pernah dengar orang cakap:


'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'


Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu


Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan


Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan


Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni


Perempuan senang nak masuk syurga


Tengok hadis ni:


"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)


X adil lagikah Allah dekat perempuan


Oh perempuan, sedarlah


Betapa sayangnya Allah dekat kita


Betapa cintanya Allah dekat kita


Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah


Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia


Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan


Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah


Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan


Sekadar perkongsian bersama


~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~


Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi

No comments: