try click here

November 15, 2011

Dia jodohku rupanya.(part 1)

Dua tahun yang lepas.
"Hai menungkan ape tuh"Hafiz mengambil tempat di depanku.
"Eh cepatnya sampai?" aku pura pura sambil mata melihat jam,padahal dalam hati panas je!.
"Aik...perli nampak?marah ker?"Hafiz mempamerkan sebaris gigi putihnya.Tersengih pula ni yg wat aku cair nih.
"Ishh.. Mana de marah,tak nmpak ke muke ngah happy je nih"Dengan spontan aku sengih mcm kerang busuk.
Terhelak besar Hafiz.
"HAh!Gelak gelak!"Sertamerta hafiz terdiam apebila mekihat wjh serius aku.
"Alah syg..sorry lah.Tadi jalan jam lah"
"Huh alasan!Habis kat sblah awak tuh ape?"
"eyh nampak je dia"Usik hafiz.Aku menyembunyikan senyuman ku.
"Nah,ni hadiah untuk awk.Happy besday syang".
"Terima kasih hafiz".aku tersenyun bahagia.
"Zarah,kita tunnag nak?"
"HAH!!".


***

"zarah.."Aku tersentak dri lamunan.Emak memanggil aku.Ternyata kenangan menyambut besday aku da dua tahun lepas bersama hafiz. masih terpahat dalam ingatanku.
"Baru balik dari mana tuh?"
"Dari kubur mak,ZArah masuk bilik dulu yea".
aku melangkah longlai.Emak hanya memerhatikan aku dari jauh je.Tiga tahun aku dengan hafiz menyulam cinta,setahun lebih mengikat tali pertunangan,malah kami hampir kahwin.Ketika itu semuanya indah belaka.Aku dapt rasakan kebahagiaan aku makin menjelma.Tapi tidak ku sangka,Lima bulan lepas hafiz tinggalkan aku untuk selamanya.Dia terlibat dalam kemalangan jalan raya.Sejak itu hidup aku kesepian,hambar dan suram.

***

"Ada apa mak ,ayah?"Aku duduk dihadapan mereka.
"KAmi ade sesuatu nak bincang nih?"
"Tentang apa?Nampak macam penting je"
"Macam nih,ada orang datang masuk meminang Zarah.Zarah nak terima ke?"
Tanya ayah aku.Aku terdiam .Baru  lima bulan lepas arwah Hafiz pergi.Patutkah aku menerimanya???
"Zarah fikirkan masak masak.Mak dan ayah x mau zarah  terus bersedih.Yang pergi tu biarlah pergi<ZArah kene terus hdup.
"Semua keputusan terletak ditangan zarah,kami terima"Ake merenung sayu wajah ayah dan emak ku.Dalam keadaan begini,apa boleh aku lakukan lagi??Hurmmmm..Harus ker??Ya allah berikan aku cahaya dan tunjukkan aku jalan yang benar?adakah ini keputusan yang terbaik untuk aku??...


*****************

Cerita yang disampaikan hanya lah rekaan semata mata,x de kene mengena dengan yang hidup ataw pun yang si mati...Maaf jika ada tersalah bahasa,ejaan,terlebih bicara harap dimaafkan.

P/S -Nantikan sambungan nya,adekah ZARAH akn terima lamaran tu?Masih ingatkah beliau kepada kekasih yanh sudah tiada itu???Jika ade sebarang cadangan atau idea.bole kongsi..APe yang akan berlaku pada masa hadapan zarah??

1 comment:

syahnaz said...

http://whereistheloveiz.blogspot.com/

follow me.. tq