Pages

try click here

February 5, 2012

akhirnya aku digelar isteri PART 1


assalamualaikum ...sebab bosan kat rumah,aku decide nak create 1 cite..n cite nih tak de kene mengena dengan sesiapa yang ade di dunia ni..n name pun just letak sesuka hati...hanya lah cerita semata mata,ulang suara..cerita rekaan semata mata ok?








Sedang duduk duduk di halaman rumah dengan angin yang tenang sambil menunggu kepulangan suami tersayang.Kebiasaannya begini lah. Aku penuhkan masa dengan membelek album album lama milik aku.. …Nama aku nadia,umur aku baru jea 23 tahun,macam x percaya je aku sudah pun bergelar isteri dan menanggung tanggungjawab yang besar..Aku membelek satu album yang tersimpan rapi,album yang aku cipta dimana semua kenangan masa aku menjadi anak dara..bertahun lamanya aku melupakan kenangan tu..Akhirnya aku tertarik dengan satu gambar aku bersamanya..Wajah kekasih yang bahagia.

5tahun sebelumnya.teringat kembali ketika zaman berada di kolej yang ketika itu memegang status student ipt..

“Hai nadia,awak buat ape tuh..bz ker?”

“Salam,hai..awak sape sy kenal ker?”

“salam.. :)memang awak tak kenal,sy bru nak kenalkan, sy student 1 kolej dengan awak”

“Owh,ye ke..tak penah nampak pun??”nasib baik chat dalam PECEBOOK..tak nampk muka..nak kata hensem tak lah hensem mane..gentleman betul..hehe

“Tak pe,nanti if jmpa kat kolej kite bole borak panjang..”

“Ermm…ok lah sy ade hal next time kte chat ok,salam”aku terus off sbb malas nak layan,aku penat sgt balik kelas petang..Time to rest lah,btw baju bnyak tak basuh.tau lah kan duduk hostel..nasib ade mesin basuh..perhh.(konon macam bnyak keje je,baru je sem 1 kan nadia).

Hari berganti hari,perkara yg sama,if aku online dia mesti ada  punya..kami kenal2 tapi kami tak pernah berjumpa dan bersapa,Penah jugak aku terjumpa kat kolej bnyak kali tapi aku diam je sbb segan konon,tak kan aku nak mengedik kan?haha.Sampai lah satu hari dia ada minta number fone aku,Macam mane aku bole bagi pulak, tapi aku cakap as a friend je ok.tak lebih…

Perkenalan tuh jadi luar biasa bagi dia,tapi tak bagi aku..yelah  aku baru semester 1 dan dia semester 3,ye lah seniorkan..Kami berkawan dan if ade problem kami share but kami tak pernah bertentang muka,Suatu hari pernah kami on call sampai tengah malam bercerita pasal hantu makcik jual karipap kat hostel KPTM haha..Kami happy sanggat.


  

Sometimes aku msg dia ,dia msg aku…tapi aku sush nak reply n sampai  suatuhari ,sebulan aku x contact dia,ye lah studentkan bz je,dalam masa yg sama aku bnyak sgt problem dan time tu aku jual mahal sgt..haha..kenal dulu baru mulakan jejak kasihkan?


Satu hari tuh aku mendail num 012 *******

“Tut..Tut….Tut..Tut….hello?”

“Hello,hai kenal tak siapa nih?”

“Ermm,….kenal..da cam sangat..nadia kan?”

“Yup,kenal pun..ngat kan da lupa.”

“Tak de lah sy tak pernah lupa..awak lama tak msg sy”

“Heheh.sy takut kalau kalau girlf awak marah sy msg or bz ke”

“Tak de lah,saya mana ade girlf,btw kalau awak msg pun sy akan reply punya,tak pernah sy tak reply”

“maaf lah..alahh kita kan kawan..sy tak lupa punya..”Then kami borak panjang sgt2,aku dan dia happy sanggt sbb kami macam berkawan rapat.Sehingga aku ke semester yang berikut dan seterusnya..Sedar tak sedar dah semester (#) dia pulak semester (%).

Dulu,dia pernah lafazkan kata cinta dan sukanya pada aku tapi aku je jual mahal dan time tuh aku da pun ade boyf..Lama kelamaan kami bencinta antara satu sama lain..cerita cinta aku dan dia macam2 yang berlaku…Aku tak kisah dia macam mana,aku terima,tapi aku seorang yang pendiam tak macam dia masing2 ada characteristic masing2..Kalau dia api aku air,kalau aku api dia air,kalau aku marah dia diam,kalau dia marah aku diam..hahah..setiap pasangan mesti kene kontra sbb boleh mengekalkan hubungan.huhuu

First date tanggal (&.^.@)!!) aku keluar makan dengan dia di satu tempat yang  uhumm before that kitorang jalan2 kat tasik putra..cerita itu dan ini,dan dia juga pernah cakap aku adalah perempuan yang pertama menaiki kereta(lenser putih) yang dipandunya..sebab dia kata dia ade lesen ‘P’..terharu jugak lah.Lesen bawa perempuan.

Masa berganti hari,.hari berganti bulan…Setiap cerita cinta yang aku dan dia cipta sungguh indah tapi malangnya  hubungan kami tak betahan lama…Dia sudah punya orang lain,aku redha ..Tapi saat yang paling indah pernah aku rasakan is makan kat kampong baru..makan malam mean dinner sambil bertemankan lampu lip lap klcc .Tempat duduk kami memang betul2 menghadap klcc..best sggt..semuanya tinggal kenangan.

Tiba tiba…..........

“Tin tin…”bunyi hon kereta yang sudah lali didengar,milik si dia.

“Ya allah”..aku mengelap air mata yang mengalir.Dengan pantas aku mengesatnya..

No comments: