Pages

try click here

February 5, 2012

Lafazkan cintamu( PART 2)

Assalamualaikum..emm..sy x reti nak wat pendahuluan,heheh
Cerpen yang sy nak cerita nih x de kene mengena dengan sesiapa pun..ianya cerita rekaan semata mata..Btw,sy x reti gne bahasa baku sanggt..Enjoy lah bile membaca,baca dengan penuh emosi ok?


Tidak ku sangka madam umairah perasan,aku termenung jauh tadi..malunyee!!
"Hah,awak reen kenapa temenung nih?Teringat kat buah hati yang jauh ker?"
"Ok,sy lantik awak jd penolong ketua kelas dan hafeez ketua kelas."
"Baik madam"slow je suara aku..haishhh..
"Tu lah temenung lagi kn da kene"sinir ayu.
"Mestu berat tanggungjawab kau pas ni an?"
"Biar lah skali skala berkhidmat"

Sejak aku jadi penolong nh,aku sibuk urus kelas,bantu hafeez.Sejak dari tu hubungan aku akrab dengannya.Aku dan hafeez sering berbalas2 mesej dan brjumpa nak buat assgnmnt.Kemesraan diberikan ketika bibit2 cinta yg mekar dihatiku.

"Hafeez nanti kite g library nak?"
"Ok jugak tuh,aku pun nak cari buku nih"jawab hafeez.
"Ok kite jumpa pukul 2 k kat library"Aku buat keputusan bg pihaknye.Kata org aku memang suka buat keputusan masa singkat..
"Ok jgn lambat tau"
"Faham2 ajelah org pompuan"
Tepat pukul 2 seperti yg dijanjikan,aku mengena kan baju kurung warna pucuk pisang sedondon.
Aku bertemu ditempat yg djanjikan.Rupa rupanya dia sampai awal dari aku.

"Assalamualaikum"
"Waalaikumsalam,duduk lah nape tercongok je"
"Yelah yelah"
"Kenapa lambat nih?"
Aku seperti terpesona meskipun ia hanya mengenakan tshirt biru dan berseluar jean,tapi tetap nampak smart
"Oitt, tak puas lagi ke tgok muka aku nih.tu lah muka bakal artiskan?"
"Haishh,tak de masa ku,baik aku tgok unta kat padang pasir lagi best"

Masa berlalu begiti cepat.Tanggal 12 mei 2009,aku mengatur 'surprise party'aku dah siapkan sume untuk hari lahirnya yg ke 20.
Tepat jam 3 petang.hafeez datang.
"Hishh korang nih.ingat jugak kat aku ekk?"
Mahunya tak ingat si reen nih beriya iya nak celebrate..aku ikut je"
"Thanks for everything ,i will never forget this moment forever."
aku un  ambil gambar dengannya."Wah cunnya ,tengok lah kau tangkap gambar dengan sape..model kan"
"Yelah yelah"

aku menerima gosip dari ayu.terperanjat jugak aku mase tuh.
"Reen ,kau nak tau.hafeez da couple gan satu minah ni"
"sape2?"hati aku tertanya2 dengan hati yg berdebar.
"Liyana,junior kita..budak tu cun ade iras arab arab sikit"
"Yke?suka hati dia lah..aku sapelah nak halang dia nak kawan dgn sape pun"

Dan sejak tuh hafeez jauh dari aku.
Apabila aku tiba di asrama aku jadi tak selera nak makan.aku merasakan badan aku melayang dan rebah.
"Reen"
"Kenapa ni reen..Sedar reen"
Ayu bergegas memanggil kawannya yang lain dan bawa aku ke hospital.
Aku membuka mata perlahan dan melihat ayu dan beberapa kawan disisiku.
Tiba tiba doktor muncul bersama jururawat.

"Boleh saya bercakap dengan pesakit sebentar..nurse tolong amik kan fail saya"
"Baik doktor"
Ayu dan kawan2 aku yg lain meninggalkan aku bersama doktor dan nurse di bilik.
"Reen saya harap awak bersabar dengan berita yang saya nak cakap kan"
"Ye saya bersedia ntok dengar"
"Sebenarnya awak  menghidap penyakit barah otak stage three..."
"Tapi doktor saya tak pernah mengalami symptoms penyakit  ni.
"Maybe awak seperrti pesakit lain,yg mengalami penyakit ni tapi tak sedar kehadirannya"
"Tapi doktor harapan saya untuk sembuh..?Berapa lama lagi saya boleh hidup"
"Maybe 1 bulan lebih lagi...saya harap awak bersabar dan tabah menghadapi ujian ni.."
"Tapi saya harap doktor rahsiakan dari pengetahuan ibu bapa dan rakan rakan saya"
"Ya...saya janji"
"Doktor boleh saya keluar hari nih?"
"Bolehh.. tapi awak kene makan ubat ikut sukatan."
aku melangkah malas keluar dari wad.
"Macam mane reen,ape doktor cakap?"
"Tak de pape just migraine je"
"Ohh..risau aku"


*****

Aku nekad nak bagi tahu hafeez mengenai perasaanku terhadapnya.
Aku menuju ke arah tempat dimana kami elalu jumpa.Rupa rupanya teman wanitanya ade bersamanya.

"Hafeez boleh aku bercakap dengan kau sikit..berdua je?"
"Apa dia?Kau tak nampak ker?"
"La.. bukan luak pun masa kau?"
"Yelah yelah"
"Hafeez sebenarnya aku cintakan kau.sejak mula mula aku kenal kau..aku dah cuba nafikan prasaan aku kat kau tapi...tak boleh"
"Kau ni da buang tabiat ker?Kau tak nampak ke yang aku da ade girlfrend..kau balik rumah dan cermin muka kau..setakat perempuan macam kau bersepah kat tepi jalan"

"Ye..aku sedar siapa aku..aku ni tak cantik..gemukk.."
"Terima kasih hafeez sebab selama nih bagi aku peluang untuk mencintai kau"
Hafeez seolah olah terkedu dengan kata2ku tadi..
Aku tak sanggup untuk duduk melihat lelaki yang aku cintai bersama perempuan lain.
Aku nekad untuk menangguhkan pelajaran kau dan pulang ke kampung.Aku sudah maklumkan ayu melalui surat...



Assalamualaikum ayu,
pemergian aku adalah ingin menjenguk ibuku dikampung.
.Harap kau tidak terkejut dengan sepeninggalan aku.aku telah khabarkan pada PA kita.Jangan lah kau khuatirkan diri aku.Sebelum nih aku ingin memohon maaf selama kita berkawan aku banyak menyakiti hati mu dan halalkan segala makan dan minum aku.

Dan satu lagi,aku mohon jangan kau khabarkan kepada hafeez kemana aku menghilangkan diri...
Selamat tinggal
Salam sayang
Reen


"assalamualaikum mak..mak oh makk"
"Ape yg kau menjerit2 nih?"Aku meluru masuk peluk mak dengan erat dan penuh kasih syg.
"kenapa balik kampung nih,cuti ker?"
"Ha'ah cuti..rindu masakan mak"
"Mak masak lauk biasa je,kalau mak tau kau balik hari ni mak masak makanan kegemaran kau"
"Tak pe lah mak..reen tak kisah.."


*****

tunggu part yang terakhir ok????Betul ke reen akan meninggalkan dunia dan kekasih hati nya pula bagaimana??Rakan nya??nak tau lebih lanjut ??sabooo ler demoo.hee

No comments: