try click here

February 5, 2012

Lafazkan cintamu( PART 1)

Assalamualaikum..emm..sy x reti nak wat pendahuluan,heheh
Cerpen yang sy nak cerita nih x de kene mengena dengan sesiapa pun..ianya cerita rekaan semata mata..Btw,sy  x reti gne bahasa baku sanggt..Enjoy lah bile membaca,baca dengan penuh emosi ok?

                                     (cinta yang pernah singgah)

Sejak dari remaja lagi aku tidak pernah merasa nikmatnya cinta,tapi apabila aku mengenangkan kembali zaman remajaku di sekolah,aku juga menginginkan sperti gdis lain yang sebaya denganku.Aku ingin di cintai dan mencintai.Tetapi aku tak pernah meraskan semua tu.Apabila aku mengenangkan kembali bibit perkenalan aku dengan iskandar,aku seperti merasakan debar di dada apabila bersua muka dengannya.Lamunanku di kejutkan dengan panggilan iskandar.

"Reen"
"Ya ada apa lah kau nih"
"wei ,kau tak nak buat kerja yang puan Asmida suruh kita buat ker?"
"Nanti lah aku buat tapi yang pasti kau yang kene present gan Aiman"
"Ok,no hal bos".aku tertawa dengan nama panggilan yang ditujukan kepada aku.
siapa sangka iskandar mempunyai perasaan kat aku.Tetapi aku sekali pun x de perasaan kat die.Sejak dia melafazkan ungkapan 'cinta itu buta'aku mula menjauhkan diri darinya.Tetapi aku paham dia menyedari perubahan drastik..Sehingga lah kami tamat SPM,aku dgan berat hati memohon maaf kepadanya.Peristiwa tu masih jelas dimindaku.

"Reen,aku harap persahabatan kita kekal selamanya"Sayu is menjawab.
"Yelah Is,aku pun harap macam tuh.Aku nak mnx map kalu2 aku ade sakitkan hati kau ok?"
Dan akhirnya kami berpisah dijalan menuju ke rumah masing masing/
"Hafeez"nama itu menutur lembut di bibirku.

Mengimbas kembali detik perkenalan aku dengannya pastiaku akan tersenyum sendiri.Kami berkenalan sewaktu sesi orientasi di kolejku.Aku diminta oleh madam Umairah untuk memperkenalkan diri.
aduh malunya!!!!!

"saya Areena Natasya,pangil saya reen,asal dari KL jea"
"Ok,awak yg pakai bju kemeja petak tu?Perkenalkan diri"arah madam tuh.
"saya muhammad hafeez,asal dari KL"
Aku seperti terpukau melihatnya,Semestinya dia kacak dgn wajah kumis dan janggutnya dan berkaca mata pula.Sememangnya aku menyukai lelaki yang berkaca mata.Bagi aku nampak tampan dan bergaya.

Jauh beza dengan aku yang hanya bertubuh gempal,alis mata yang menarik dan berkulit hitam manis.



TUNGGU SAMBUNGAN LAGI!!! sambungan di part 2

No comments: