try click here

February 5, 2012

akhirnya aku digelar isteri PART 2

assalamualaikum ...sebab bosan kat rumah,aku decide nak create 1 cite..n cite nih tak de kene mengena dengan sesiapa yang ade di dunia ni..n name pun just letak sesuka hati...hanya lah cerita semata mata,ulang suara..cerita rekaan semata mata ok?



Ya allah abang da balik…kataku sendirian

“Sayang,awak jangan nangis lagi.kisah lama janganlah awak tangisi lagi,abg tak nak tengok awk nangis lagi..ape yang berlalu biakan ia berlalu..abg skang ade kat dpan awak jdi teman awk slame2nya”katanya dengan lembut..dia amat memahami perasaan ku,dia tak seperti zaman remajanya dulu.

“Baik bang,terima kasih sebab sudi jadi teman sy”

“Dah jom masuk tak baik duk lua waktu macam nih.nak magrib da”

“Ye lah bang,nah ni air abg..”

“Terima kasih syg..muahh”kucupan hinggap di dahiku..terasa panasnya..seperti yang dia pernah lakukan sebelum ni.Aku sgt berterima kasih kepada allah S.W.T sebab ketemukan kami .

“Errmm..dah jom abg pimpin masuk dalam.kita solat sama sama ya ..bia abg angkat air tu jap g“

Aku hanya mampu tersenyum,dia layan aku dengan baik sekali..Aku hanya cintakan dia,aku tak tau ape yang akn jdi kat aku kalau dia tak de,Aku amat menyayangi dan menyintai dia..Dia segala galanya untuk aku..

“Sayang,awak da siap nak solat sama2”

“Dah siap dah bang”

Dalam beberapa saat ayat al quran berkumandang,sungguh merdu sekali rasanya..Sungguh indah bila bersamanya malah hati ku berasa tenang..

Aku mencium tangannya dengan penuh rasa kasih sayang.Suami yang aku cintai.Dan dibalas ciuman didahiku sebagai hadiah untuk ku .





Tanggal 27/09 kami putus tanpa sebab,dan kini ku sedar kenapa dia betul betul mahu tinggalkan aku..kerana seorang wanita yang mungkin dah berjaya curi hatinya..

“Saya perlukan masa untuk bersendirian,harap awak faham”

“Kenapa tetiba macam nih?apa yang tak kena nih”

“Awk,sy mnx tlong jgn ggu sy,kalau sy da sedia..sy msg awk”

“Sampai bile?”

“nanti lah..”

“Kenapa !!! kenapa!! Kenapa !! kenapa awak wat sym cm nih?sy ade wat salah ker?bincang dengan saya..tolong jangan buat saya macam nih”



  ^^



‘Kenapaaaaaaaa!!!!!!!!! Kenapa awak buat saya macam nih?’Rupa rupanya aku bermimpi.

“Eyhh!! Sayang..kenapa nih..awak mengigau..awak ok syg?”

“Ya Allah,sy mengigau ke?abang,abang tolong jangan tinggalkan saya bang”aku merayu sambil menangis dalam pelukannya.

“Ya Allah ape awak mengarut nih..sy kan suami awak kenapa saya nak kene tinggalkan awak..Abang janji syg,abang tak kan tinggalkan awak ok?nih janji abang,awak segala galanya bagi abg”

Aku menangis dan menangis lagi..aku jadi trauma sebab kejadian itu…Aku tak mampu lagi..Walau pun kau jauh tapi kau tetap di hati aku.

Aku dipeluk erat di malam yang sunyi,aku dapat rasakan kasih sayang yang dia cuba bagi  untuk yakinkan aku..aku sendiri tak tahu kenapa aku masih memikirkan hal itu lagi sedangkan aku sudahpun berumah tangga.



Aku tidur lena sangat malm tuh..tapi…?

“Abang,bgun da subuh dah nih..jom solat sayang.”

“Ermm..5 minute syg.jap g abang bangun..muahhh!!”sekali lagi kucupan singgah di pipi.Aku tersenyum gembira.Aku sedar dia gemar mencium aku..Dia sayang sangat kat aku..bahagia kah aku?

“Ishh!! Abang busuk lah,tak gosok gigi”

“Alaa,bia lah husband awak jugak”

“cepat2,solat jom”

“ok syg,jom”

Macam biasa pagi2 aku sediakan sarapan dan mengurus hal peribadinya..Tepat pukul 7 dia akan ke tempat kerjanya.

“sayang,hari nih abang balik awal ok?awak tak payah masak hari nih”

“owh ye ke bang!!ok great..sy pun ingat nak ajak abang beli barang persediaan untuk bulan depan”

“Untuk bulan depan ade ape?”

“Abang lupa ye?Bulan depan kan da Ramadhan.sya ingat nak buat persediaan awal sikit”

“Tak ke awal sangat?”

“Alaa..saya nak nak buat awal senang..tak de lah kelam kabut”

“Emm..ok lah sayang,ntok awak sumenye bole ok?”

“Trima kasih abang”

“Ok lah abang pergi dulu yea syg.Muahh!!”

“Ermm satu je ke bang ?heheh gurau je”aku salam penuh rasa hormat dan kucupan di tangannya sbgai tanda sayang dan hormat aku.

Sedang asyik tonton telemuvi kegemaran aku..aku tertido sampai terlupa yang dia akan balik awal hari nih..ape pun tak buat lagi..tiba tiba…vroommmm!!! Tin tin!!

“Assalamualaikum sayang…”

“Waalaikumsalam bang,maaf saya kat dapur buat air”

“Sayang malam nih kita keluar makan ok,abang ada hal nak bincang”

“ok bang..nah air bang”aku pun sibuk mengemas rumah yang tak seberapa serak..Aku alihkan rak buku kecilku..tiba tiba sekeping gambar terjatuh.Aku tersentap dan aku tatap wajah itu lama..Aku menangis bersendirian .Gambar itu jelas dalam ingatanku..Gambar aku bertudung biru dan berbaju putih bersama seorang lelaki yang berbaju berwarna peach.Ketika itu adalah dimana aku dan lelaki itu berbuka puasa bersama..

“Sayang!!!!”aku tersentap dengan panggilan itu..aku terus kesat air mata aku.

“Ye bang”

“Jangan lupa siap ye,kita ade dinner malam ni”





Tau je lah kalau perempuan siap memang lame,so aku ambil masa yang agak lama untuk berdandan..Dia pulak sibuk mengahadap komputernya..tak lain tak bukan main game kegemarannya..Sejak dari remaja dia memang gemar dengan game..sehinggakan set permainan yang baru dikeluarkan pun mahu dibelinya..Nasib baik sejak kahwin dia kurang dengan game.ye lah kan banyak urusan nak kene urus kan.Ermm bialah hobi dia..Bila masa terluang pasti bersama gamenya.sehingga aku dilupakan..’dapat game lupa bini’

Tepat pukul 7.20 kami ke sebuah restoran ‘mahal’yang sudah di tempah tempatnya..Tempat yang dia pilih memang cantik.Pandai sungguh dia pilih.romantik sangat.Di mana tempat kami berhadapan dengan Lampu KLCC yang berwarna warni..

“Welcome to our restoran,can I take your order sir”

“tq,emm sayang nak makan ape?”

“Ape2 je,saya tak kisah  “

give me 2 set of smoke salmon with green peppercorn,1 mushroom soup ,1 grilled green mussels ,1 strawberry smoothie and grape smoothie please thank you

ok that’s all sir

that’s all

“Abang banyak nye….Ermm tadi abang nak cakap ape?”

“tunggu lah makanan sampai dulu”

“Ermm abang,terima kasih yea”

“Sama sama sayang..Teringat time dulu2 kan syg?ermm syg abang nak g toilet jap..jap ye”



Dalam beberapa minit makanan sampai..Emmm..aromanya sungguh sedap..Aku tau dia memang tahu ape yang aku suka..Selesai ja nikmati makanan.

“Sayang selamat ulang tahun yang ke 2”

“Terima kasih sayang,saya hampir lupa hari ulang tahun kite.”

“waitress,please..tq”beberapa saat dessert kegemaran aku sampai.. atas dessert ade seutas rantai yang dihias cantik..aku gembira dan tak tahu ape yang patut aku ucapkan..aku sanggat tak percaya adakah ini benar ataw pun khayalan.

“abang,sy suka sangat..terima kasih”.air mata aku mengalir laju lagi,terharu sanggat.

“Shuu.shuu..sayang tamau nangis lagi..”



Malam yang indah itu kami berjalan meniti hari.tepat pukul 11.30 kami pulang..Belum sempat aku menaiki anak tangga..Tiba tiba tangan aku ditarik terus dikucup di bibirku.terasa lembap bibir ku..Aku memang paham sangat dengan padangan dan lirikan matanya.aku tersenyum tanpa sepatah kata.

@@@@@

 P/S = Nantikan sambungan yang terakhir.entah bile bole siap pun tak tahu lagi..see you next week.mayb..assalamualaikum


No comments: